/Files/images/kartinki/image (4).png

/Files/images/img_5828_pp.jpg
Музичний керівник:
Радченко Оксана Андріївна
кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Музичний керівник:

кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Педагогічне кредо:
«Творити, навчати цінити і розвивати кожний маленький прояв можливо в майбутньому великого таланту».
Життєве кредо:
«Музика – це любов, настрій, життя. Це – сяючі дитячі очі в очікуванні свята. Так хай Великий Бог допоможе мені ту радість, ту любов до музики донести до кожного маленького сердечка».
Педагогічне кредо:
«Якщо в юному серці живе пісня,то в ньому нема місця для черствості, байдужості, бездуховності».
Життєве кредо:
«Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей - талант, вміння їх вирощувати - мистецтво. Але найважливішим є любов до дитини!».
Графік роботи:
Понеділок з 08.00 до 15.45
Вівторок з 08.00 до 15.45
Середа з 08.00 до 15.45
Четвер з 08.00 до 15.45
П’ятниця з 09.00 до 16.45
Графік роботи:
Понеділок з 08.00 до 12.48
Вівторок з 08.00 до 12.48
Середа з 12.00 до 16.48
Четвер з 08.00 до 12.48
П’ятниця з 08.00 до 12.48
Закріплені групи:
молодший дошкільний вік - група №1;
середній дошкільний вік - група №3, №8 та №11;
старший дошкільний вік - група №2, №7 та №9.
Закріплені групи:
ранній вік - групи №5 та №6;
молодший дошкільний вік - групи №4 та №10.

Діяльність музичного керівника в закладі дошкільної освіти:

- здійснює музичну освіту й естетичне виховання дітей відповідно до вимог чинних програм;

- сприяє формуванню у дітей інтересу та любові до музики, співів, музично-ритмічних рухів;

- виявляє музичні здібності, обдарування дітей, дбає про розвиток їхніх здібностей, талантів у різних видах музичної діяльності;

- спільно з педагогами та батьками формує у дітей загальну, художню, музичну культуру та естетичний смак;

- два рази на тиждень в кожній групі проводить музичні заняття тривалістю відповідно віку дітей (від 10-15 хвилин до 30-35 хвилин);

- організовує і проводить дитячі свята, дитячі розваги, музичні концерти;

- організовує заходи – тематичні вечори, сімейні свята – за участю дітей, спеціалістів дошкільного навчального закладу, педагогів і батьків;

- здійснює музичний супровід ранкової гімнастики, фізкультурних занять, спортивних свят та розваг;

- веде з дітьми індивідуальну роботу з навчання дітей співів, танцювальним рухам, грі на дитячих музичних інструментах та з інших видів музичної діяльності;

- обирає ефективні форми, методи, засоби навчально-виховної роботи, використовує народні і сучасні музичні інструменти, записи музично-літературних творів у виконанні майстрів мистецтв;

- консультує вихователів, батьків, з питань музичного та естетичного виховання дітей, сприяє підвищенню їхньої музичної, естетичної культури;

- проводить семінари, практикуми, майстер-класи для колег – музичних керівників;

- здійснює взаємодію з професійними об’єднаннями та культурно-просвітницькими організаціями міста.

Музика– могутній засіб всебічного розвитку дитини, формування її духовного світу. Вона розширює кругозір, знайомить з різноманітними явищами, збагачує почуттями, викликає радісні переживання, сприяє вихованню правильного ставлення до навколишнього світу. Залучення до музики активізує сприймання, мислення та мову, виховує естетичний смак, розвиває музичні здібності, уяву, креативність, всебічно впливає на розвиток дитини.

У закладі створені всі умови для музичного виховання малюків: обладнана та естетично оформлена музична зала, з музичними інструментами, з достатньою кількістю дитячих музичних інструментів, з музичним центром, аудіотекою, що сприяє ефективному залученню дітей до чарівного світу музики.

Музичне виховання є органічною складовою всього навчально-виховного процесу в закладі, воно відіграє велику роль у гармонійному розвитку дошкільників. Музика допомагає дітям повніше сприймати навколишнє, виховує любов до своєї родини, Батьківщини, збагачує емоційно, сприяє розвитку всіх психічних процесів та музичних здібностей.

Музичні керівники проводять музичні заняття, свята, розваги за участю дітей, батьків, вихователів. В освітній діяльності використовують особистісно-орієнтований підхід до своїх вихованців, різні методи педагогічного впливу з огляду на індивідуальні особливості дітей, їх схильності та здібності. Для цього застосовує різні за складністю завдання на фронтальних, індивідуально-групових, а також індивідуальних заняттях.

/Files/images/muzin_kervniki/ch1_1.png

/Files/images/muzin_kervniki/1.png

/Files/images/kartinki/25.gif

/Files/images/muzin_kervniki/image00003_1_.jpg

/Files/images/kartinki/8eea4f85b573.gif

1. Виховувати любов та інтерес до музики. Тільки розвиток емоційної чуйності і сприйнятливості дає можливість широко використовувати виховний вплив музики.

2. Збагачувати враження дітей, знайомлячи їх у виразно організованій системі з різноманітними музичними творами і використовуваними засобами виразності.

3. Залучати дітей до різноманітних видів музичної діяльності, формуючи сприйняття музики і найпростіші виконавські навички в області співу, ритміки, гри на дитячих інструментах. Знайомити з початковими елементами музичної грамоти. Все це дозволить їм діяти усвідомлено, невимушено, виразно.

4. Розвивати загальну музикальність дітей (сенсорні здібності, ладо-висотний слух, почуття ритму), формувати співочий голос і виразність рухів. Якщо в цьому віці дитини навчають і залучають до активної практичної діяльності, то відбувається становлення і розвиток всіх його здібностей.

5. Сприяти розвитку музичного смаку. На основі отриманих вражень і уявлень про музику проявляється спочатку вибіркове, а потім оцінювальне ставлення до виконуваних творів.

6. Розвивати творче ставлення до музики перш за все в такій доступній для дітей діяльності, як передача образів у музично-ритмічних рухах, пісенних імпровізаціях, в іграх і драматизації.

У закладі дошкільної освіти ми щодня займаємося музичною діяльністю. Працюємо над розвитком музичних здібностей, прищеплюємо естетичний смак.

Заклад дошкільної освіти і сім’я – два головних колектива, відповідальних за розвиток та виховання дитини.

Музичне мистецтво має величезне значення в розумовому, моральному, естетичному і фізичному вихованні. Починаємо працювати з дітьми у віці від двох до семи років і проводжаємо їх в школу. На цьому етапі шляху тривалістю в п'ять років дітки систематично, послідовно займаються всіма видами музичної діяльності. Вчаться слухати музику, співати, танцювати, виконувати ролі у театралізованих виставах.

В процесі розучування, співу в дітей розвивається пам’ять, міцніють голосові зв’язки, уміння правильно дихати. Йде постійна робота над дикцією. Дитина вчиться правильно наспівувати звуки, слова, речення, виразно, ритмічно, красиво танцювати, висловлювати в танці свої почуття і емоції, запрошувати на танець один одного і проводжати після танцю.

Танцювати дуже корисно для здоров’я. У дитини розвивається правильна постава; надалі вона буде почувати себе впевнено в будь-якій ситуації.

Також прищеплюємо любов до класичної музики, розширюємо кругозір. При систематичному слуханні музики у дітей виробляється посидючість, увага. Це вже підготовка до школи та подальшого життя. Ми бачимо в кожній дитині таланти і здібності, допомагаємо їх розкрити.

Музика – засіб виховання, коли воно усвідомлено сприймається дитиною. Людина, якій в дитинстві розкрили вікно в світ прекрасного, вміє повніше і радісніше сприймати життя, бачити світ багатосторонньо. І ми, дорослі, допомагаємо дітям побачити красу в природі, в праці, вчимо хвилюватися і радіти. Кожному з батьків потрібно пам’ятати, що дітей несприйнятливих до музики немає. Навчаючи музиці, ми впливаємо на загальний розвиток і духовний світ дитини.

Заняття музикою впливають на інтелектуальний розвиток і емоційне самопочуття дитини. Прискорюється ріст клітин, що відповідають за інтелект людини. Під дією музики активізуються енергетичні процеси організму, спрямовані на фізичне оздоровлення. Тому на музичних заняттях ми ретельно відбираємо музичний матеріал.

Розвиток музикальності у кожної дитини індивідуальний, тому не потрібно засмучуватися, якщо у малюка не відразу виходить співати і танцювати, для цього потрібен час.

На музичних заняттях ми розвиваємо кожну дитину і підходимо до кожної дитини індивідуально. Велика увага приділяється такому інструменту як – голос. Саме голос здатний стати основою музичної культури людини в майбутньому.

На ранках ми часто показуємо музичні казки. Казкові вистави користуються у дітей незмінною любов’ю. Їх можна використовувати як чудовий ключик, який відкриває дверцята в навколишній чарівний світ образів, фарб, звуків, рухів.

Навчаючи співу, ми враховуємо фізіологічні особливості дитини, методику роботи над диханням, темпом, дикцією. Пісенний і танцювальний репертуар підбирається відповідно до вікової групи.

Навчання передбачає індивідуальний підхід і знання фізіології кожного віку. На музичних заняттях ми вчимо дітей любити співати пісні, вміти слухати музику різних жанрів, правильно, красиво і естетично рухатися.

Хочеться і батькам побажати, щоб удома, на відпочинку, під час прогулянок зі своїми дітьми ви приділяли увагу музичному вихованню малюків і допомагали реально сприймати дійсність у всій красі і різноманітті, не руйнуючи чудовий світ дитини.

/Files/images/kartinki/930376756854001379333192.gif

Навчання музиці

Часто доводиться чути від батьків: " А чи є у моєї дитини слух?" "У моєї дитини є музичні здібності, і чи можна їй займатися музикою?" Навчання музиці важливо для кожної дитини, але намагатися "виростити" професійного музиканта з кожної дитини неможливо і не потрібно. А побачити чи є у дитини музичні здібності можна лише в процесі навчання, більш того, саме в процесі навчання відбувається і розвиток музичних здібностей. Заняття музикою необхідні кожній дитині, вони допомагають її загальному розвитку, допомагають розвинути відчуття прекрасного. Навчання музиці покращують характер дітей і благотворно впливають на їх психологічний стан.

Кожна дитина - це яскрава індивідуальність, це унікальний мир, єдине у своєму роді поєднання особливостей особи, характеру, темпераменту. Нескінченна різноманітність людських типів - це безцінний дар, яким обдарувала нас природа. Маленька дитина - це особа, вже здатна на оригінальне мислення, на вираз власного "Я", на прояву волі. Щоб розвинути і зберегти в дитині особу, здатну на яскраве самовираження, педагог повинен знаходити до кожної дитини особливий підхід.

Прийнято вважати, що навчання дітей музиці слідує починати з 5-6 років. Але існує і інша думка: музичне виховання слід починати з внутрішньоутробного періоду. Перш ніж почати вчитися на якому б то ні було інструменті, той, хто навчається - будь то дитина або дорослий - повинен вже духовно володіти якоюсь музикою: так би мовити, берегти її у своєму розумі, носити в своїй душі і чути своїм слухом. Весь секрет таланту і генія полягає в тому, що в його мозку вже живе повним життям музика раніше, ніж він вперше торкнеться до клавіш або проведе смичком по струні; от чому немовля Моцарт "відразу" заграв на фортепіано і на скрипці. Батькам, охочим виховати всесторонньо розвинуту дитину у тому числі і в музичному плані, необхідно починати його виховання ще з внутрішньоутробного періоду. Тобто слухати музику (бажано спокійну і мелодійну), відвідувати музеї і театри. За спостереженнями вчених, у мам, що займаються в період вагітності мистецтвом, часто народжуються діти з добрими здібностями в різних сферах мистецтва. Бажано співати мамам своїй дитині колисанки перед сном, і дуже важливо співати їх не фальшиво, оскільки саме цим можна порушити у дитини музичний слух назавжди.

Все вищесказане - лише підготовчий, пасивний етап навчання музиці. Але, маючи такий внутрішній музично-слуховий багаж, дитині набагато легше буде навчатися музиці надалі.

Про необхідність музичної освіти для батьків

Про позитивний вплив музики на людину ми знаємо, бо проведено безліч досліджень, які дають велику кількість доказів, написано незліченна кількість статей.

Багато батьків бажають, щоб їх дитина стала трішки розумнішою, а головне - щасливішою і більш вдалою не тільки до своїх однолітків, але й до власних батьків. Проте, не всі ще знають про те, що заняття музикою підвищують інтелектуальні здібності дітей в середньому до 40%!

Музику люблять усі, від малого до великого. Але навіть ті тата й мами, яким добре відома користь від уроків музики, намагаються уникати теми про музичну освіту. Навпаки, вони ретельно шукають інші здібності у своєї дитини і намагаються завантажити його іншими видами активності. Чому?

Тому що велика частина з них не відвідували уроків музики в дитинстві, або в них залишилися неприємні спогади про сам процес навчання - їх змушували це робити на догоду їх же батькам.

У наше століття інформації, батьки і вчителі музики стурбовані тим, що велика кількість дітей починають і незабаром залишають уроки музики. Одного разу почавши музичну освіту дитини, і не досягнувши мети, викидається купа коштів, людських нервів і часу, які могли бути інвестовані з більшою користю в іншому напрямку.

Але найцікавіше, дорослі не роблять навіть спроб з'ясувати справжню причину втрати дитячого інтересу. На запитання «Чому припинилися музичні заняття?» Звучить практично стандартна відповідь: «Дитина сам не захотів, у нього з'явилися інші інтереси». Весь процес навчання в очах недосвідчених батьків (і навіть деяких вчителів музики) виглядає дуже складно. І це дійсно так і є, тому що вони самі його ускладнюють!

Відсутність елементарних і необхідних знань про музичну освіту у батьків, у корені гальмує інтелектуальний розвиток їх власних дітей. Невже тата й мами повинні навчати музичну грамоту і набувати різні виконавські навички і прийоми так само, як і їхні діти? Не хвилюйтеся, для успішного навчання вашої дитини в цьому немає ніякої необхідності. Йдеться зовсім про інше.

В основі будь-якої освіти, лежить, в першу чергу, інтерес. Інтерес - ось головне ключове слово, про яке в щоденній рутині так часто забувають батьки і вчителі музики. Щоб на самому початку у дитини з'явився інтерес до уроків музики, не потрібно великої праці - гарна музика в хорошому виконанні сама зробить свою справу, а от щоб зберегти і підтримувати його довгі роки, потрібні цілеспрямованість, терпіння та спеціальні знання.

Батьки повинні знати про те, що музична освіта приносить користь інтелектуальному розвитку вашої дитини саме тоді, коли він якомога довше відвідує уроки музики. Це не говорить про те, що ви разом з викладачем повинні зробити з вашого чада великого виконавця або майбутнього Моцарта в обов'язковому порядку. В першу чергу - думайте про користь занять!

Закладаючи міцний фундамент під успіх вашого юного музиканта, ви, шановні батьки, повинні готуватися до його навчання заздалегідь.

Ще задовго до того, як прийняти рішення про відвідування уроків музики, батьків часто хвилює незліченна кількість питань. Ось тільки деякі з них:

1. Що потрібно зробити, щоб в моєї дитини з'явився музичний слух?

2. Як перевірити, яким рівнем музичних здібностей має моя дитина?

3. На якому музичному інструменті йому найкраще навчатися грати?

4. Як зробити так, щоб дитина захотіла вчитися грати на піаніно? Скрипці? Гітарі? Саксофоні?

5. Наскільки важливий перший вчитель музики, і за якими критеріями знайти такого, який дасть моїй дитині музичні знання найкращим чином?

Як тільки музичне навчання розпочато, у батьків з'являються нові питання:

1. Як утримувати інтерес дитини?

2. Як зробити так, щоб у нього було бажання самостійно займатися щодня?

3. Як позбавити дитину від небажаної ліні?

4. Як прищепити відповідальність починати і завершувати справи найкращим чином?

5. Як взагалі обійтися без нотацій і перетворити уроки музики у задоволення?

І це далеко не весь список питань!

На жаль, більшість батьків діють по-старому, покладаючись на талант педагога і здібності дитини. І, мабуть, вони не знають найголовніше: що для гарного і стабільного результату цього далеко не достатньо ...

Щоб полегшити життя дітей і дорослих, давно назріла необхідність в музичній освіті батьків. Нові знання, призначені для вас, дорогі тата й мами, допоможуть вашим дітям досягти того, що ви так щиро бажаєте для них - успіху в житті.

/Files/images/kartinki/930376756854001379333192.gif

/Files/images/kartinki/61197803.gif

/Files/images/kartinki/930376756854001379333192.gif

Особливості роботи музичного керівника

Діти – наше майбутнє та найцінніший скарб. З ними пов’язані наші мрії, надії та задуми. Кожна дитина – це особливий, неповторний світ, пізнати який може лише той, хто небайдужий до її долі, хто може разом з нею радіти успіхам, розуміти прикрості та тривоги.

У наш час досить актуально є проблема розвитку людини, в якій гармонійно поєднувалися б емоційний та раціональний початки. Відомо, що втрати в естетичному вихованні у дитинстві збіднюють внутрішній світ людини. Тому дошкільний вік вважається найважливішим у залучені до прекрасного. Музика тут виступає у ролі універсального засобу естетичного й морального виховання, який формує внутрішній світ особливості.

Розвиток творчих здібностей засобами музичного виховання сприяє загальному творчому розвитку особливості, що в свою чергу виховує чуйність, художню уяву, образно – асоціативне мислення, активізує пам’ять, спостережливість, інтуїцію, формує внутрішній світ дитини.

Музико, ти неначе дивна сопілка,То звеселяєш, то хвилюєш нас.Пишалися тобою Леся УкраїнкаЙ благословенний батько наш Тарас.І лине музика по світу,Заходить в серце й душу з ранніх літ.Буваєш ти, мов пташка світанкова,Що гордо лине в свій стрімкий політ…

Музика – особливий і найбільш емоційно – впливовий фактор у руках музичного керівника. Ні для кого не стане таємницею, що професія музичного керівника вкрай важлива й відповідальна, і висуває до особистості особливі вимоги. Це глибока любов до дітей і колосальне терпіння, позитивне ставлення до життя і доброзичливість, тактовність і прагнення постійно вчитися, ерудованість і здатність до творчості.

Що означає бути творчим? Це здатність винаходити в процесі повсякденної професійної діяльності щось нове, комбінувати й видозмінювати, адаптувати відоме до вікових та індивідуальних особливостей дітей, гнучкість у виборі засобів впливу на дітей, пошук нестандартних способів розв’язання освітніх завдань.

Музичне виховання є органічною складовою всього навчально – виховного процесу в дитячому садочку і відіграє активну роль у гармонійному розвитку дитини. Музика допомагає дитині глибше сприймати навколишнє життя, виховує любов до своїх рідних, друзів, Батьківщини, збагачує і емоційно забарвлює мову, сприяє розвитку її музичних здібностей.

Музичні здібності – це індивідуально – психологічні властивості особистості, що є передумовою успішного виконання музичної діяльності.Професор Б.М. Теплов визначив такі основні музичні здібності: Ладо – тональне відчуття (здатність емоційно розрізняти ладові функції звуків мелодії) Здатність до слухового уявлення (довільне користування звуко - висотного руху) Музично – ритмічне почуття (відтворення музичного ритму)Забезпечити значний рівень музичного розвитку дошкільників призвані систематичні музичні заняття. У Центрі розвитку дитини «Гармонія» створені належні умови для музичного виховання малюків. У закладі функціонують дві музичні зали.

Музичні заняття – це основна форма музичного виховання у закладі дошкільної освіти, які є систематичними і спрямовані на всебічний розвиток дошкільників та формування їхніх музичних здібностей. Плануючи музичні заняття, музичні керівники обов’язково враховують вікові особливості дітей, зокрема їхню розумову, фізичну та емоційну підготовленість до того матеріалу, який планується подавати.Окрім того передбачається, що у ході заняття потрібно: а)виконати всі види діяльності з дітьми; б)витримати наступність щодо засвоєння навичок, розучування музичного матеріалу; в) імпровізувати відповідно до ситуацій, які складаються.Музичні заняття вміщують музично – виконавську діяльність, «музичну скриньку» та музично – ритмічні рухи.Найдоступніший вид музично – виконавської діяльності, - це спів, де інструментом є голос, дарований усім природою. Спів відіграє важливу роль не лише в музичному, а й у загальному розвитку дитини. Прослуховування слів та фраз на диханні покращує дитячу вимову, зміцнює легені, активізує обмінні процеси. Тому вокальні вправи та ігри широко використовують в своїй роботі не лише музичні керівники, а й логопеди.Підрозділ слухання музики недаремно називаємо «Музична скринька». Під час музичних занять чарівна «музична скринька» щоразу відкриває дітям таємниці як української народної музики, так і музики інших народів світу, захоплює спадщиною класичної музики та авторів, які писали музику для дітей у різні часи.

Музично – ритмічні рухи, а саме - забави, хороводи, вправи, ігри, таночки – найбільш доступний вид діяльності, під час якого діти діють активно, а музичний керівник, граючись, рухаючись разом з гуртом, виступає за ведучого та організовує дітей. І наскільки естетично виразно, щиро й невимушено він поводиться – так само будуть діяти й діти. Вони дуже чутливо наслідують міміку, пластику, емоційну виразність і точність рухів. Головне для нас, щоб діти раділи цим рухам і відчували задоволення. Якими б наївними та смішними ці рухи не здавалися, але дуже важливо підтримувати дітей в їхніх творчих проявах. Малюки люблять втілювати в образах взаємовідносини між собою: «веселі подружки», «день народження». Використовуємо ці завдання не тільки на музичних заняттях, а й під час ігрової діяльності, на прогулянці. Музичні рухи – це сприятливе підґрунтя для творчості дітей. Головне, щоб, супроводжуючи музику, музичні рухи виражали її образний зміст.

Спів – це форма почуттів, тому навчити дітей співати – першочергове завдання, яке стоїть перед музичними керівниками. З першої зустрічі ми стаємо для своїх вихованців своєрідними майстрами, які своїми знаннями та смаком, душею та серцем, словом та діями прагнуть формувати найважливіші навички співу: правильне дихання; м’яку «атаку» звука; округлене («пролітне») звучання голосу; чітку артикуляцію та дикцію; чистий і злагоджений спів в унісон.Спів благотворно впливає на духовний та фізичний стан дитини. Він не лише приносить насолоду тому, хто співає, а й розвиває і вдосконалює його слух та дихальну систему. Це один з найулюбленіших видів діяльності дітей. Це можливість виразити свої емоції, передати найтонші відчуття і переживань. Діти завжди з нетерпінням чекають вивчення нових пісень. Тому, аби наші малюки не втратили інтерес до співу, ми ретельно підбираємо вокальну програму.Найперше, з чого починаються наші заняття, це - музичне привітання. Щоб діти не втрачали відчуття новизни, ми використовуємо різні грайливі види привітань, не лише на початку заняття, а й перед вивченням нової теми.

Музичні вітання - виконання артикуляційних, фонетичних, інтонаційних та звуковисотних завдань поліпшує розбірливість та виразність мовлення, підвищує інтерес дітей до співу та декламаційно – виконавської діяльності. Вокальна робота на занятті суміщається з іншими видами музичної діяльності. Прагнемо навчити дітей співати та отримувати від свого співу насолоду й гарний настрій.

Види музичних занять:

Традиційні

Домінантні

Тематичні

Комплексні

Традиційне заняття – найбільш випробувана форма, де поєднані всі види дитячої музичної діяльності за програмою – слухання, спів, музичні рухи, творчість у рухах, гра на дитячих музичних інструментах та пісенна творчість.

Тематичне музичне заняття у музично-педагогічну практику запровадив Д.Кабалевський. Зрозуміло, що в основу таких занять покладена певна тема. Наприклад «Ритм», або «Тембр». Відповідно до цієї теми вибудовується увесь «ланцюжок завдань» для дітей під час співу, слухання тощо. Користуючись особливими прийомами, музичний керівник постійно концентрує увагу дітей на цій темі.У молодшому та середньому віці використовуємо таку тематику, як:Соціальні явища: «На гостинах у іграшок», «Бал новорічних іграшок».Природні явища: «До сонечка у гості», «Сонечко та дощик»Пори року: «Пригоди осіннього листочка», «Як літо зиму годує»Старшим дошкільникам пропонуємо теми соціального й суто музичного спрямування :«Дивовижний світ музичних звуків»«Пісенність поезії Л.Українки»«Пісні улюбленого композитора»«Прародичі фортепіано».

Домінантне музичне заняття – це заняття, на якому переважає один з видів дитячої музичної діяльності. Воно допомагає зосередити вихованців на концертній діяльності, створити атмосферу, притаманну певному різновиду музичної практики. Такі заняття ми проводимо, зокрема, під час розучування музичного репертуару до свят. При цьому структуру конкретного заняття плануємо так, щоб варіювалися колективне та індивідуальне виконання пісень та рухів і чергувалися творчі завдання дітей з показом дорослих.

Комплексне заняття – є найліпшою формою занять, де інтегрують кілька видів діяльності, мета яких – узагальнити набуті дітьми знання і навички. На таких заняттях діти можуть свої переживання музики передавати через танцювальну імпровізацію, словотворчість, музикування. Під час розвивально-творчих годин такі переживання відображати у аплікаціях, малюнка, під час ліплення, театралізованих постановок тощо. Ми постійно задаємо собі питання: Що потрібно для того, аби кожна зустріч з музикою була для дітей радісною та жаданою? Музична діяльність має, насамперед, хвилювати дитину та приносити їй радість. Тільки в умовах «гри в музику» діти розкривають свої потенційні можливості, про які ми зазвичай не здогадуємося. Джерелом емоційної насолоди також є ігрові співанки - заклички, потішки, поєднання знайомих пісень з елементами пальчикової гри (кулачки, пальці, оплески, моторчики, гойдалки, сходинки). Такі ігрові ситуації перетворюють найпростіші співаночки у захоплюючий процес активної взаємодії дітей з музикою. Саме у такому процесі діти засвоюють музичні знання емоційно – практичним шляхом.Ігрові ситуації дають змогу перетворити навіть найпростіші співанки у захоплюючий процес активної взаємодії дітей з музикою, одне з одним та дорослим. З легкістю та натхненням вони сприймають і запам’ятовують звукову нісенітницю, так звані тарабарські рими ( ені – бені – раба, ані – бані – барабані, трілі – тран, мислі – маслі – телі, крібле – крабле – бум) Інсценівки дитячих народних пісень – це музичні ігри за методикою Василя Верховиця, де використовуються елементи театралізації та хореографії, які базуються на фольклорній основі.Також фундаментом для творчого розвитку дітей є музично – ігровий фольклор. Саме в іграх зі співами і танцями дитина естетично інтенсивно розвивається.

Музика дуже важлива в житті людини. Психологи кажуть, що музика допомагає пережити горе, смуток, депресію, музика приносить радість, музика допомагає налаштуватися на іншу хвилю, більш піднесену і духовну. Раніше дітей в сім'ях дворянства обов'язково вчили музиці, не всі з них добре грали на музичних інструментах, але, отримавши гарне музичне виховання - розбиралися в музиці і вміли її розуміти й цінувати. Батьки, які відповідають за духовний розвиток дитини, повинні вчити дитину розуміти музику. Це може відбуватися через навчання дитини музиці на різних музичних інструментах, а може бути і через розуміння музики. Добре, коли батьки вміють грати на якомусь музичному інструменті і самі люблять музику, якщо ж ні - то можна запросити до дитини викладача музики. Якщо батьки хочуть виростити культурну людину, то дитину обов'язково треба залучати до світу музики.

/Files/images/kartinki/nashi_pesni.jpg

/Files/images/kartinki/930376756854001379333192.gif

/Files/images/kartinki/ecb63d2ba3c6.gif

ПОРАДИ ПРО МУЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДИТИНИ:

• Дорослі можуть виконувати з дитиною під веселу, ритмічну музику різні фізичні вправи. Музика створить необхідний енергетичний фон для дитини, допоможе дитині відчути ритм.

• Вмикайте спокійну, плавну музику, без слів під час виконання дитиною малювання, ліплення та ще коли дитина вчиться писати. Психологи встановили, що коли в першому класі вчителі включали класичну музику, в той час, коли діти вчилися писати,то рухи дітей ставали більш плавними і вони краще зосереджувалися на виконанні завдання.

• Частіше включайте музику і танцюйте з дитиною. Це чудово для виховання дитини. Дитина навчиться танцювати, добре рухатися під музику, відчувати ритм кожній мелодії, крім того, дитина за допомогою танцю спілкується з батьками без слів, що важливо для кращого взаєморозуміння.

• Можна запросити до дитини професійного викладача музики і перевірити, чи є у дитини музичний слух, здібності до навчання грі на музичному інструменті. Якщо є, і, ще, що дуже важливо, бажання грати, тоді можна навчати дитину музиці з викладачем. Якщо у дитини немає ніякої зацікавленості до гри на музичному інструменті, то не наполягайте, бо, інакше, це може викликати зворотну реакцію і дитина буде все життя згадувати про те, як її примушували грати на піаніно, лаяли і може відноситися до музики з відразою. Музичні здібності + добровільне бажання дитини грати!

• Не обов'язково вчити грати дитину тільки на піаніно, можна спробувати ніжну флейту, романтичну гітару, енергійні барабани, той музичний інструмент, що дитині більше до душі.

• Співайте дитині колискові пісеньки, співайте їх самі перед сном, а також ставте їх прослуховувати в професійному виконанні.

• Співайте з дитиною різні пісеньки, легкі для запам'ятовування, пісеньку «Крокодила Гени», «Вінні Пуха», інші пісеньки з мультфільмів. Якщо у Вас вдома є система караоке, чудово, тоді під музику можна співати найрізноманітніші пісеньки. Якщо ні, то можна співати під аудіодиск.

• Грайте з дитиною в музичні ігри, наприклад, крутіться з маленькою дитиною в ритмі вальсу, або грайте під музику в «Ладоньки-ладусі - де були - в бабусі» або під енергійну музику грайте гру «Спекли ми коровай - ось такої ширини - ось такої висоти» або «Ми їдем-їдем-їдемо в далекі краї - хороші сусіди - хороші друзі» або «Море хвилюється раз - море хвилюється два – море хвилюється три, фігура на місці замри» і.т.д.

• Можна вмикати певні мелодії для підтримування режиму дня, наприклад, колискові - сигнал для дитини, що пора йти спати, весела пісенька Вінні Пуха - пора їсти, інша мелодія - час ігор і т.п. Це особливо важливо для маленької дитини, яка не вміє говорити або погано говорить.

• Якщо дитина часто хворіє простудними захворюваннями, кашляє або у неї астма, то дитині обов'язково треба частіше співати або вчитися грі на флейті. Це допомагає дітям впоратися з проблемами дихання, тримати певний ритм дихання.

• Музика допомагає, якщо у дитини мовні дефекти. У такому випадку, дитині найкраще частіше співати, це допоможе впоратися із заїканням, з мовними проблемами.

• Якщо дитина гіперактивна - їй треба частіше ставити слухати спокійну музику.

• Якщо у дитини щось болить, то можна дати їй послухати гарну мелодію без слів (звичайно ж не замість лікування), і погладжуючи хворе місце, примовляти «у сина (у дочки) не боли - біль, швидше йди».Цей старовинний спосіб заговорювання болю відволікає, заспокоює дитину, дає «знеболювальний ефект», а старші діти вже самі можуть так «заговорювати біль».

• Купуйте дитині музичні іграшки, найменшому - мелодійні брязкальця, потім музичних ляльок-неваляйок, музичних пупсів, дітям старшого віку - музичні іграшки поскладніше.

• Найчастіше слухайте з дітьми різну красиву музику: класичну - Моцарта, Чайковського, Гріга, Шумана, Шуберта та ін; етнічну, народні пісні; музику природи - спів птахів, звуки моря; м'який мелодійний спів; красиву романтичну музику без слів; красиві виразні оперні арії; джаз,блюз. Добре, коли дорослі слухають музику разом з дітьми, але можна періодично і залишати дитину наодинці з музикою.

• Розповідайте дитині про різних композиторів, про їх цікавих долі, а потім поставте послухати музику цього композитора. Розповідайте про різні музичні інструменти, обов'язково супроводжуючи свою розповідь музичними коментарями.

• Навчайте дитину відчувати музику, підкажіть йому, що музика відображає настрій, нехай малюк сам підбере ту музику, яка відповідає його різним відчуттям і різному настрою. Це допоможе дитині навчитися швидко і правильно розбиратися в своїх почуттях і правильно слухати музику своєї душі.

•Музика може допомогти впоратися з горем, з бідою дитини. Психотерапевт Вайлет Оклендер розповідає історію про те, як пісня про вмираючого гусака допомогла маленькій дівчинці змиритися із загибеллю улюбленого кота.

• Веселі, енергійні мелодії допомагають дітям впоратися з почуттям страху.

• Існують різні музичні навчальні програми: навчання іноземної мови за допомогою пісеньок, навчання цифрам, буквам, правилам дорожнього руху і т.п. Такі програми також можна використовувати в музичному вихованні дитини.

• Виховуйте за допомогою музики уяву дитини, наприклад, попросіть дитину щось уявити під дану мелодію або намалювати ті образи, кольори, які виникають у дитини при прослуховуванні будь-якої мелодії.

• Ходіть з дитиною на різні музичні вистави. Можна пійти на балет «Лускунчик», «Спляча красуня», «Попелюшка». Дитині може бути важко буде висидіти його повністю - тоді можна подивитися хоча б частину. Можна ходити на мюзикли, дитячі музичні спектаклі, де багато танцюють і співають, в театр оперети.

• Подивіться з дитиною музичні фільми по телебаченню або на DVD, де також багато танцюють і співають. Наприклад «Мері Поппінс, до побачення», «Мама», «Синій птах», «Звуки музики», «Співаючі під дощем», «Серенада сонячної долини», мультфільми Уолта Діснея «Фантазія», «Попелюшка», «Спляча красуня», «Русалонька »,« Красуня і чудовисько »та ін., музичні мультфільми «Вовк і семеро козенят на новий лад», «Пластилінова ворона», «Коробка з олівцями», «Лускунчик», «Контакт», і т.д.

• Пояснюйте дитині, що музика - різноманітна і для кожного випадку існує своя музика: для радості і для смутку, для спілкування і для веселощів, для відпочинку і для роботи, і що важливо вміти підбирати музику відповідно до ситуації і настрою. Крім того, дитині обов'язково треба пояснити, що гучна музика може заважати іншим і що та мелодія, яка подобається дитині, необов'язково подобається і іншим. І ще, навіть якщо дитині дуже подобається музика, не варто, щоб музика звучала в будинку цілий день, інакше з джерела радості й вмиротворення вона швидко стане буденністю і її перестануть помічати.

/Files/images/kartinki/noty_letjat.gif

/Files/images/kartinki/4393961 (1).gif /Files/images/kartinki/multik_54_1.gif

/Files/images/muzin_kervniki/2014_02_19_140628.png

Кiлькiсть переглядiв: 1958